[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشگاه::
مراکزستادی::
گروه های آموزشی::
اعضای هیئت علمی::
درباره نور::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
دانشجویان ممتاز::
کارکنان واحدنور::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشگاه علم و صنعت ایران- واحد نور را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
بد
   
..
تماس با ما

آدرس:

تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، جنب دانشکده مهندسی کامپیوتر، دفتر واحد نور

تلفن: 77240582

  پست الکترونیک: noor@iust.ac.ir

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: شرح وظایف افراد ::
  رییس واحد

1- نظارت بر حسن اجرای مصوباتی که از طریق رئیس دانشگاه ابلاغ می شود و ایجاد زمینه های مناسب برای رشد استعدادهای تحصیلی

2- ایجاد هماهنگی و نظارت بر امور آموزشی و پژوهشی، اداری و مالی و فرهنگی واحد

3- نظارت بر حسن اجرای وظایف آموزشی و پژوهشی و فرهنگی اعضای هیات علمی واحد

4- ارزیابی و هماهنگ کردن کلیه فعالیتهای واحدهای تابعه

5- نظارت بر کار شوراهای مختلف واحد

6- ارزیابی فعالیت سالیانه واحد و گزارش آن به رئیس دانشگاه

7- پیشنهاد انتصاب معاونین دانشکده و مدیران گروهها به رئیس دانشگاه

8- ایجاد ارتباط و هماهنگی با معاونین دانشگاه جهت اجرای مقررات و ضوابط مربوط در واحد

9- نظارت برعملکردکادر غیرهیات علمی دانشکده وارزیابی فعالیت ورفتار آنهابامشارکت مدیران واحدهای تابعه

10- بررسی و برآورد نیازهای مالی، استخدامی، تجهیزاتی و تحقیقاتی واحد و اعلام آن به مقامات مسئول سازمان مرکزی دانشگاه

11- شرکت درشوراهای ذیربط دانشگاه وانعکاس نتایج وگزارشات شوراها به اعضای هیات علمی وکارکنان واحیاناً دانشجویان دانشکده درگردهمائیهای مربوط

معاونت اداری- پشتیبانی و دانشجویی، فرهنگی

معاونت اداری و مالی دانشگاه در تلاش است تا همواره با استفاده بهینه ازمنابع انسانی و منابع مالی دانشگاه بتواند با افزایش بهره وری واحدهای مختلف دانشگاه در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بیشترین کارایی نایل آْید.بدین منظور برنامه های زیر مد نظر حوزه معاونت اداری - مالی می باشند:

1- تهیه و تدوین خط مشی واحدهای تابعه در قالب اهداف دانشگاه و همچنین ابلاغ مصوبات و مقررات جاری به واحدهای مربوط و نظارت بر اجرای آن

2- نظارت بر حسن اجرای امور اداری و مالی و خدماتی واحد با رعایت مقررات مربوطه

3- نظارت بر تهیه و تدارکات احتیاجات واحد و امور تاسیساتی و تعمیراتی ، بهداشت محیط و نظارت بر حسن اجرای قراردادها
4- تعقیب و اعمال نظارت بر عملیات اجرائی در واحدهای تابعه و کوشش در حل مسائل موجود و پیشبرد فعالیت واحدهای مزبور

5- راهبری اقدامات جاری واحدهای تابعه

6- انجام امور حقوقی واحد

7- اجرای طرحهای عمرانی

8- انجام اموری که از طریق رییس دانشگاه محول می گردد

مدیر اداری

1- پیشنهاد برنامه های اجرایی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن .

2- همکاری با رئیس دانشکده در اجرای هر چه بهتر وظایف مربوط به واحدها

3- رسیدگی به هدفهای اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روشهای کار در واحدهای مختلف .

4- نظارت بر حسن اجرای امور اداری، مالی و خدمات دانشگاه با رعایت مقررات مربوط .

5- اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحدهای تابعه .

6- ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر .

مدیر مالی

1- انجام کلیه امور مالی واحد با در نظر گرفتن مقررات و آئین نامه مربوطه .

2- وصول اعتبارات دانشکده و مصرف آن در قالب بودجه و مقررات تعیین شده .

3- نگهداری و تنظیم دفاتر مالی

4- تنظیم گزارشهای مالی

5- ارائه گزارش عملکرد دوره ای

اموردانشجویی و فرهنگی

این حوزه فعالیت های خود را با ارائه خدمات رفاهی، کمک به وضع مالی و اسکان دانشجویان، فراهم آوردن بستر ها و زمینه های مناسب جهت رشد هر چه بیشتراستعداد ها، ایجادتحرک و نشاط علمی و گسترش و تعمیق آموزشی وپژوهشی، ارتقاء معنوی و پایبندی به اصول و ارزشهای والای انسانی درمیان دانشجویان به انجام می رساند. اموردانشجویی و فرهنگی فعالیت های خود را در شاخه های مختلف توسعه داده و دانشجویان از امکانات ارائه شده بصورت وام و وسائل کمک اموزشی و استفاده از سلف سرویس دانشجویی بهره مند می گردند. عمده وظایف این واحدکنترل بخشهای تابعه و نظارت بر حسن انجام وظایف تعیین شده در زمینه خدمات رفاهی وکمک آموزشی به دانشجویان می باشد.

خلاصه ای از فعالیتهایی که در بخش اموردانشجویی و فرهنگی صورت می پذیرد:

1- تهیه مواد غذایی مورد نیاز به غیر از مواد سهمیه ای جهت تامین غذای روزانه دانشجویان در سلف سرویس

2- تامین به موقع تجهیزات مورد نیاز طبخ غذا

3- انتخاب پیمانکار مناسب برای طبخ غذا

4- تدوین و اجرای برنامه غذایی

5- تهیه انالیز مواد غذایی مورد نیاز برای هریک از غذاها

6- نظارت دقیق به میزان مصرف مواد غذایی و کیفیت مواد غذایی خریداری شده

7- نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار

8- رسیدگی دوره ای به وضعیت بهداشتی محیط سلف سرویس و آشپزخانه

9- ثبت نام و پرداخت وامهای مختلف دانشجویی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان ارائه می گردد

10- رشد خلاقیت‌ها و پرورش استعداد‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری

11- شناسایی قابلیت‌ها و توانایی‌های دانشجویان، فراهم آوردن امکانات موردنیاز و سازماندهی فعالیت‌ها، در راستای ارتقای سطح فرهنگی و هنری دانشجویان

12- حمایت و نظارت بر نشریات مختلف دانشجویی، سیاسی، اجتماعی

13- ارائه مجوز کلیه مراسم و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و ......

14- پاسخگویی به نیازهای متنوع و رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان و سامان بخشیدن به خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی و حمایت از این گروه از فعالیت‌ها در جهت نیل به ارزش‌های متعالی اسلامی

15- حمایت و نظارت بر اردوهای دانشجویان و صدور مجوز برگزاری اردو در سطح واحد

16- انجام امور اجرائی مربوط به عمره دانشجویی

شرح وظایف معاونت آموزشی و پژوهشی و زیر مجموعه های مربوطه به شرح ذیل می باشد:

حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی یکی از ارکان مهم آموزشی واحد می باشد که بیشترین ارتباط را با دانشجویان دارد و دانشجویان از بدو ورود تا پایان تحصیلات با این حوزه در ارتباط مستمر هستند و همچنین بنابر ماهیت این حوزه با استادان مدعو و اعضاء هیات علمی تمام وقت نیز در ارتباط دائم می باشد. که پاره ای از وظائف آن به شرح ذیل می باشد.

1- تعیین راهکار ها وسیاست کلی و خط مشی حال و آینده امور آموزشی

2- رابط هماهنگی مابین معاونت آموزشی کل دانشگاه و مدیر آموزش و کارمندان آموزش

3- زمینه سازی لازم جهت اجرای دستور العمل ها و بخشنامه های آموزشی دانشگاه

4- تلاش در جهت توجیه و افزایش آگاهی اساتید و دانشجویان نسبت به سیاستهای آموزشی دانشگاه، آیین نامه ها و ....

5- برنامه ریزی و زمینه سازی و تلاش در جهت بهینه نمودن دوره تحصیل دانشجویان در کلیه مقاطع و جلوگیری از افزایش ضریب ماندگاری دانشجو

6- برنامه ریزی و سیاست گذاری لازم در جهت ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان در پرداختن به فعالیت های تحصیلی و ارتقاء وضعیت تحصیلی آنها

7- برگزاری جلسات توجیهی جهت دانشجویان و کارمندان آموزشی

8- تشکیل جلسات کمیته منتخب اساتید

9- تشکیل جلسات کمیته منتخب دانشجوئی

10- تعیین و تسهیل نحوه و نوع جذب اساتید جدید

11- انجام مشاوره های تخصصی با دانشجویان در خصوص مشکلات خاص آموزشی

12- شرکت در جلسات شورای آموزشی دانشگاه

13- نظارت بر ثبت نام اینترنتی واحد ـ دانشگاه علم و صنعت ایران

14- نظارت در تهیه و تنظیم برنامه های پژوهشی واحد

15- نظارت در اجرای کلیه مقررات پژوهشی و اقدام در جهت پیشبرد برنامه های پژوهشی

16- تلاش در جهت ایجاد ارتباط با مراکز صنعتی کشور

17- ایجاد ارتباط با مراکز صنعتی از طریق اعزام دانشجویان به کارآموزی زیر نظر اعضای هیئت علمی و نیز اخذ پروژه های تحقیقاتی و واگذاری آنها به اعضای هیئت علمی واحد

18- بررسی و کارشناسی پروژه های تحقیقاتی اعضا هیئت علمی با نظارت شورای پژوهشی و ارتباط با صنعت جهت تصویب و حسن اجرای پروژه های مصوب

19- ارائه گزارش به ریاست دانشکده و در مورد فعالیتهای انجام شده

20- نظارت برفعالیتهای گروه های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی واحد

21- نظارت برانجام خدمات مربوط به کتابخانه

22-نظارت برفعالیتهای مرکز کامپیوتر واحد

23- نظارت برامور پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت

24-نظارت برامور اطلاع رسانی و اینترنت

معاون آموزشی و پژوهشی

1- اجرای آئین نامه ها و مقررات آموزشی مصوب

2- برنامه ریزی و تنظیم خط مشی و روش های اجرائی لازم جهت اجرای مصوبات شورای آموزشی دانشگاه

3- نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی گروهها و کوشش در جهت حل مشکلات آموزشی آنها

4- تهیه و تنظیم سیاست های آموزشی واحد و ارائه آن به رئیس دانشکده

5- نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی دانشجویان دوره های کارشناسی

6- رسیدگی به تخلفات آموزشی دانشجویان از طریق کمیته انظباطی

7- ارزشیابی عملکرد آموزشی سالیانه اعضای هیات علمی و کادر آموزشی دانشکده بمنظور ارتقاء کیفیت فعالیت آنها

8- ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیران ذیربط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه جهت اجرای مقررات و دستورالعمل های آموزشی مصوب

9- نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان

10- اجرای آئین نامه ها و مقررات پژوهشی مصوب

11- برنامه ریزی و تنظیم خط مشی و روشهای اجرایی لازم جهت اجرای مصوبات شورای پژوهشی و شورای انتشارات دانشگاه

12- نظارت بر اجرای برنامه های پژوهشی گروهها و کوشش جهت رفع مشکلات آنها

13- تهیه و تنظیم سیاستهای پژوهشی واحد و ارائه آن به رئیس واحد

14- نظارت بر کلیه فعالیتهای تحقیقاتی اساتید و دانشجویان واحد

15-ارزشیابی عملکرد پژوهشی سالیانه اعضای هیات علمی واحد

16- ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیران واحدهای تابعه حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه جهت اجرای مقررات و دستورالعمل های پژوهشی

17- ترغیب و تشویق اساتید واحد جهت تألیف، ترجمه و نگارش کتب و مقالات علمی و تخصصی

18- ایجاد هماهنگی و ارتباط با صنایع و خدمات ذیربط جهت جذب پروژه های تحقیقاتی آنها و فراهم نمودن مقدمات عقد قراردادهای تحقیقاتی و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه

19- نظارت بر حسن اجرای قراردادها و طرحهای تحقیقاتی مصوب واحد

20- نظارت بر حسن اجرای سمینارها و گردهمائی های علمی

21- نظارت بر حسن اداره کتابخانه دواحد و تلاش برای ارتقاء کمیت و کیفیت منابع علمی موجود

22- بررسی درخواست های اساتید واحد جهت استفاده از بورس ها و فرصت های مطالعاتی و دوره های کوتاه مدت تنظیم معیارها و الویت ها و اعلام مراتب به رئیس واحد

23- بررسی و برآورد بودجه مورد نیاز دانشکده با همکاری مدیران ذیربط واحد بر اساس دستورالعمل های دفتر برنامه و بودجه دانشگاه

24- بررسی و برآورد کلیه منابع مورد نیاز واحد اعم از نیازهای استخدامی، تجهیزاتی

25- ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای آموزشی و اداری واحد

26-بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارکنان آموزشی واحد و کوشش در جهت حل مشکلات آنان

27- نظارت بر تنظیم و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های داخلی واحد

28- نظارت بر حسن اجرای اعتبارات ابلاغی واحد و نحوه هزینه کردن آن مطابق مقررات

29- تهیه و تنظیم گزارش سالیانه امور پژوهشی و ارائه آن به رئیس واحد

30- ایجاد هماهنگی با مدیران حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فوق برنامه در واحد

وظایف مدیر امور آموزش

1- اجرای کلیه برنامه های آموزشی ابلاغ شده از سوی معاونت آموزشی

2- تهیه و تدوین آئین نامه های خدمات آموزشی و پیشنهاد به شورای آموزشی دانشگاه

3- تهیه دستورالعملهای لازم در زمینه ثبت نام

4- تنظیم برنامه آشنا نمودن دانشجویان جدید به واحدهای آموزشی وبرخی از قوانین و مقررات آموزشی

5- ابلاغ کلیه بخشنامه ها ،اطلاعیه ها و مقررات آموزشی و انضباطی به دانشجویان

6- ابلاغ کلیه مصوبات شورای آموزشی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آنها

7- انجام اقدامات لازم در زمینه تعیین تاریخ امتحانات هر ترم و نظارت بر حسن اجرای آن و ارائه گزارشات مربوط به موارد خلاف به شورای آموزشی

8- بررسی تقاضای مربوط به نقل وانتقالات ، حذف ترم ، ادامه تحصیل، غیبت در امتحانات ،تقلب و ... و ارائه پیشنهاد به شورای آموزشی دانشگاه

9- تائید کارتهای تحصیلی دانشجویان و گواهی اشتغال به تحصیل

10- ایجاد و حفظ سیستم بایگانی درخصوص امور فارغ التحصیلی

11- ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه تعداد دانشجویان رشته های مختلف درمقاطع تحصیلی، وضعیت تحصیلی، تعداد فارغ التحصیلان، تعداد اساتید به تفکیک رشته ها و درجات مختلف و سایر اطلاعات آموزشی

12- انجام اقدامات لازم در جهت تعیین دانشجویان نمونه بر اساس دستور العمل صادره از سوی شورای آموزشی

13- اعلام وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه در طی تحصیل

14- بازنگری برنامه‌های امور آموزشی با همکاری واحدهای ذیربط در راستای پیشبرد اهداف آموزشی.

مدیر گروه آموزشی

1- تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدمات ارائه شده از طریق گروه براساس خط مشی شورای واحد با مشورت اعضای گروه قبل از شروع نیمسال تحصیلی و گزارش آن به رئیس واحد

2- ابلاغ برنامه های اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی هر یک از اعضای گروه

3- نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و خدمات گروهی

4- تهیه جدول دروس هر نیمسال با همکاری اعضای گروه و تسلیم آن به رئیس واحد

5- تجدید نظر مستمر در برنامه ها با توجه به آخرین پیشرفتها و تغییرات و تحولات و تسلیم این برنامه ها به مراجع ذیربط

6- تشکیل و اداره جلسات شورای گروه و ارسال گزارش کار، مصوبات، پیشنهادات و نظریات جمعی گروه به رئیس واحد برای هماهنگی اجرایی یا طی مراحل قانونی و ابلاغ بخشنامه ها و آئین نامه ها، مصوباتی که رئیس واحد ارسال کرده است

دفعات مشاهده: 1930 بار   |   دفعات چاپ: 450 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 9 بار   |   0 نظر
>
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 7.759 seconds with 1013 queries by yektaweb 3465